Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Ουρές και σήμερα στα υποκαταστήματα του ΕΟΠΥΥ

«Γολγοθάς» για τους ασφαλισμένους το σφράγισμα των βιβλιαρίων Ουρές σχημάτιζαν και σήμερα στα υποκαταστήματα του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι περίμεναν να σφραγίσουν τα βιβλιάρια υγείας. Μεγάλη ήταν η ταλαιπωρία και η αγανάκτηση τόσο των ασφαλισμένων όσο και των υπαλλήλων. Από τα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε έληξε η προθεσμία ανανέωσης των βιβλιαρίων υγείας, μέχρι σήμερα, μετά την παράταση που δόθηκε μέχρι το τέλος Μαρτίου, η προσέλευση του κόσμου έχει πολλαπλασιαστεί και το αισθητά μειωμένο προσωπικό του ΕΟΠΥΥ καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εξυπηρετήσει τους ασφαλισμένους. «Κάθε μέρα περνούν περίπου 300 άτομα από το μητρώο, το οποίο, εκτός από σφράγισμα βιβλιαρίων υγείας, δίνει βεβαιώσεις, κάνει απογραφές, εκδίδει καινούργια βιβλιάρια και άλλα», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπάλληλος του υποκαταστήματος του ΕΟΠΥΥ στην Ομόνοια. «Από τα 50 άτομα που δουλεύαμε στο υποκατάστημα έχουμε μείνει 35. Πού να τα προλάβεις όλα; Δεν μπορώ ούτε πέντε λεπτά να σηκωθώ από το γραφείο» προσθέτει. Μεγάλος αριθμός εργαζομένων στο ΙΚΑ μεταφέρθηκε για τη στελέχωση του νεοσυσταθέντος ΕΟΠΥΥ, ενώ, αρκετοί συνταξιοδοτήθηκαν, αφήνοντας θέσεις κενές που δεν αναπληρώθηκαν. Ο ασφαλισμένος Γιώργος Καρανίκας, ομογενής από τη Ρωσία, έχει έρθει τρεις φορές για να σφραγίσει το βιβλιάριό του. Όμως δεν τα κατάφερε και θα έρθει ξανά. «Δεν μπορώ να λείψω από τη δουλειά πάνω από μία ώρα, Κάθε φορά που ερχόμουν, έφευγα λόγω του πολύ κόσμου. Σήμερα που μπόρεσα να φτάσω στο γκισέ εγκαίρως, είχε χαλάσει το φωτοτυπικό. Βγήκα έξω για να κάνω αντίγραφα. Και εκεί ουρά. Έχω πάρει μαζί μου τέσσερα βιβλιάρια, της γυναίκας μου και δύο συναδέλφων μου για σφράγισμα. Θα επιστρέψω αναγκαστικά», δήλωσε. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις των υπολοίπων ασφαλισμένων, οι οποίοι περιμένουν στην ουρά για να εξυπηρετηθούν. Δηλώνουν ότι κατανοούν τους εργαζόμενους, όμως δεν κρύβουν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση που επικρατεί, αφού είναι αναγκασμένοι να φεύγουν από τις δουλειές τους χωρίς να καταφέρνουν πάντα να εξυπηρετηθούν, με αποτέλεσμα να πρέπει να επισκέπτονται περισσότερες από μία φορά τον ΕΟΠΥΥ.