Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε ισχυρά πτυχία!

Αρβανιτόπουλος: Οι δάσκαλοι έχουν διαχρονική ευθύνη για τις παθογένειες «Δεν έχουμε καιρό να χάσουμε με την ανεργία και την κρίση, βλέποντας γύρω μας τμήματα που δεν προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, παρουσιάζοντας το σχέδιο «Αθηνά» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Σημείωσε δε ότι πρέπει να κάνουμε ένα μηχανογραφικό δελτίο στις επόμενες εξετάσεις, όπου οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε αναβαθμισμένα Ιδρύματα και πρόσβαση σε ισχυρά πτυχία. Ενώπιον της Επιτροπής, ο Κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι η Πολιτεία και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν διαχρονική ευθύνη για τις παθογένειες, καθώς το 1993 η χώρα διέθετε 334 τμήματα σε ΑΕΙ και σήμερα έχουμε 534 τμήματα και 40 ανώτατα Ιδρύματα. «Αρκούσε η βούληση ενός καθηγητή και η στήριξη ενός βουλευτή» για τον άναρχο τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε ο ακαδημαϊκός χάρτης, σημείωσε. Στόχος του νομοσχεδίου, όπως τον περιέγραψε ο υπουργός, είναι όχι μόνο η θεραπεία των παθογενειών, αλλά η παροχή ευκαιριών στη νέα γενιά και γι αυτό -όπως είπε- προηγήθηκε διεξοδική μελέτη και διαβούλευση μηνών, η οποία έγινε χωρίς δογματισμούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. «Έπρεπε να πάμε σε εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη», σημείωσε και προσέθεσε ότι οι στόχοι του σχεδίου «Αθηνά» είναι να μην υπάρξει δραματική μείωση των νέων ανθρώπων, που διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι εισακτέοι να φοιτούν και όχι να απέχουν και να αποφοιτούν από ισχυρά τμήματα και ιδρύματα με ισχυρά πτυχία. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος έκανε ειδική αναφορά στα ΤΕΙ, για τα οποία είπε ότι αναθεωρούνται τα προγράμματα σπουδών τους προκειμένου οι απόφοιτοι να εργάζονται σε αντικείμενο που να πλησιάζει το αντικείμενο των σπουδών τους και επισήμανε ότι στην πορεία των χρόνων τα ΤΕΙ απώλεσαν τον αρχικό προσανατολισμό τους, που ήταν η τεχνολογική εκπαίδευση και επεκτάθηκαν σε πεδία που «θεραπεύονται» από το ΑΕΙ. Αυτοί οι πτυχιούχοι, τόνισε, συμπιέζονται στην αγορά από τους απόφοιτους των ΑΕΙ και γι' αυτό παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό ανεργίας. Ειδικά για τα γνωστικά αντικείμενα, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι πρέπει να συνδεθούν με τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας, όπως για παράδειγμα ένα τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι και ένα τμήμα Διοίκησης στη Θήβα.